VOOR BEZOEKERS

Op deze pagina vind je informatie over de tuinbouwvereniging: de kosten, regels, verplichtingen, mogelijkheden, etc.

Onze vereniging bestaat uit ongeveer 65 leden die met veel plezier hun eigen groenten, fruit, kruiden en bloemen telen. Sommige leden tuinieren al bij ons sinds de oprichting in 1986! De tuinen hebben verschillende vormen en formaten; er is voor iedereen wel een tuin, klein of groot, langs de sloot, in de zon, langs het fietspad, etc.

KOSTEN:

De kosten voor het huren van een tuin bestaat uit de volgende onderdelen:

• Een bedrag per vierkante meter welke jaarlijks wordt vastgesteld (tuinen vanaf 80 m2 naar beschikbaarheid);
  • Een eenmalig bedrag aan sleutelgeld bij het aangaan van een lidmaatschap (te beschouwen als borg, bij opzegging van de tuin, indien netjes achtergelaten en de sleutel ingeleverd, wordt dit bedrag terugbetaald);
  • Een vast bedrag voor jaarlijkse contributie.

Uiteindelijk betaal je voor een tuin van 100 vierkante meter ongeveer € 85,= per jaar.

Daarnaast heeft een tuinlid één zaterdag per jaar (van 10.00 uur tot 14.00 uur) een verplichte werkbeurt ten behoeve van het algemene onderhoud van het moestuincomplex. Vaak is het een gezellige dag, zie vooral de foto’s op deze website.

MOGELIJKHEDEN:

• Er mag een opstal worden geplaatst (de voorwaarden hiervoor staan in het huishoudelijk reglement)
  • Er mogen tuinkassen geplaatst worden, mits de maten etc. voldoen aan de vergunning afgegeven door de gemeente. Als u een tuinkas wilt plaatsen zijn hier kosten aan verbonden (zie voor meer informatie het huishoudelijk reglement)
  • Uw hond is van harte welkom om met u mee te komen naar uw tuin, op voorwaarde dat de hond is aangelijnd.
  • Op zaterdag mag de aanhanger gebruikt worden om uw afval af te voeren
  • U mag tuinieren op uw eigen manier, mits geen bestrijdingsmiddelen in de buurt van sloten worden gebruikt
  • Of u een veld aardappelen of een biologische bloementuin wilt telen is geheel aan u, mits uw tuinburen er geen last van hebben.

REGELS:

• Er mogen geen dieren (bijv. kippen of konijnen etc.) op de tuin worden gehouden;
  • U mag uw tuinburen geen overlast bezorgen middels rommel, schuttingen, overmatig onkruid e.d.;
  • Alle regels staan in ons huishoudelijk reglement, neem deze goed door om teleurstellingen te voorkomen.

OVERIG:

• In januari is er een mogelijkheid tot het gezamenlijk bestellen van zaden en andere tuinartikelen met leuke kortingen.
  • Vanuit de container naast de gezamenlijke kas op complex C worden meststoffen, kalk, bonenstokken etc. verkocht (tegen directe betaling).
  • In de gezamenlijke kas staat een koelkast waar je meegebracht eten en drinken voor die dag in kunt bewaren.
  • Naast de kas bevind zich ook het toilet voor onze vrouwelijke moestuinierders.
  • Klik hier voor het overzicht tuinencomplex (A, B, C en D).
  • Er worden regelmatig leuke activiteiten georganiseerd, denk aan een barbecue in de zomer, een oogstfeest in de herfst, een nieuwjaarsreceptie, etc.
Gezellig nog even napraten na een werkbeurt….
Total Page Visits: 6011 - Today Page Visits: 1